Time to make a change



Som ni förstod med min skämt bild i förrförra inlägget så är jag inte gravid, dock har jag gått upp lite i vikt. Och tro nu inte att jag tänker bli en sån där blog som tjatar om vikt och hur tjock jag är och äta barnmat och size 0 och sånt nu. Nej jag tycker inte att jag är tjock! Dock är jag väldigt otränad och väldigt ohälsosam. Jag kan inte gå upp för den branta backen till skolan utan att bli anfådd och jag äter godis nästan varje dag. Inte så hälsosamt faktiskt. Dessutom har jag ju som sagt gått upp en del i vikt ca. 7 kilo sens förra sommaren faktiskt och vist, jag är fortfarande inte tjock, men jag trivdes mycket bättre utan dom kilona.

Nu är det så att jag, mina systrar Amanda och Angelina, min systers pojkvän Rodney och min pojkvän Jakob ska starta en tävling som börjar nästa vecka och slutar efter sommaren. Den går ut på att göra så stor förändring med sin kropp som möjligt. Är man lite större så ska man gå ner dom kilona, är man mindre så kan man bli hälsosammare och bygga lite muskler. Jag själv skulle både behöva gå ner några kilo (inte många men några) och bygga muskler så klen som jag är. Den som gjort störst possetiv förändring kommer vinna en summa pengar ;)

Så nu är då dax att ta tag i saken. Man får göra på precis vilket sätt man vill och jag har valt att börja träna lite varje dag, gym, träna hemma eller ta en promenad, spelar ingen roll bara jag rör på mig varje dag. Sen ska jag även börja äta nyttigt.

Man kan ju äta nyttigt på hur många sätt som helst och jag har provat en del, men den jag gillat mest är en slags detox diet. Man äter väldigt mycket frukt och grönsaker och inget socker eller vittmjöl, man skär ner på kött och mejeriprodukter och håller sig mest till sojaprodukter och vitt kött. Detta funkar asbra för mig eftersom jag älskar frukt och grönsaker ;)

Så hej då godis, chips och läsk och hej gurkstavar, fruktsallad och loka. Nu börjar mitt hälsosamma liv ;)


Tycker ni inte det var en jättesmart idé att göra en sån här tävling? Kanske ni kan göra en liknande tävling med er familj och vänner? Allt är ju roligare om man gör det tillsammans ;)


Kommentarer
Postat av: pompe

Game on!!

2012-05-09 @ 21:57:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0