Hemmafru

God morgon mina psychon :)
På senaste tiden har jag hört många komentarer om att jag bor gratis hemma hos Jakob. Jag har fått höra att jag är lat som inte jobbar och betalar hyra eller att det är sexistiskt att Jakob ska jobba medan jag är hemma och städar, diskar och lagar mat.
För det första, ja jag är nog lite lat. Jag ville inte ta ett jobb innom vården och det var de ända sommar jobben som fanns. Så visst jag kan ta att jag är lat. Men det är inte som att jag kräver av Jakob att han ska betala allt och att jag ska få bo här gratis. Jag har sagt till honom flera gånger att om han inte vill att jag ska bo här gratis så kan jag flytta tillbaka till mina föräldrar, men han vill ha mig här ;)
Sen är det inte bara så att jag sitter hemma och inte gör något förutom att slappa. Jag städar, diskar, tvättar och lagar mat. Hade man betalat en hushållerska så hade det vart betydligt dyrare än halva hyran ;)
Är detta sexistiskt? Kanske, men Jakob hjälper också till här hemma, han hjälper till med maten och diskar efter middagen och båda vet att hade det varit så att jag hade haft ett jobb och inte Jakob så hade han fått ta hand  om allt hemma.
Det är inte så att jag planerar att leka hemmafru hela livet direkt. Till hösten ska jag börja plugga och då får vi se hur det blir.
Egentligen har ingen med detta att göra, men jag känner att jag behövde få det ur mig.
Jakob och jag har ett underbart förhållande och jag har aldrig varit så lycklig i mitt liv :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0