Amanada vs. Alex Bikini


Amanda svarade så bra på frågan om kroppsform och bikini så jag valde att mixa ihop det och göra en Amanda vs. Alex om de ;) haha

Amanda är päronformad, men lite timglasformad också. Hon vill framhäva brösten och rumpan, men dölja höfterna. Hon gillar ljusa färger (helst vit) och kan tänka sig en virkad bikini. Hon vill ha ett par bikinitrosor som inte skär in så att låren ser stora ut.

Jag valde ut denna bikinin från H&M till Amanda. Den är virkad (vet inte om det syns på bilden) vilket framhäver både brösten och rumpan. Amanda ville ha en vit bikini, men jag valde en i apricos istället. Vit passar bättre till folk med gul underton i huden. Någon med rosa underton i huden som jag och Amanda ser lätt bleka ut i vitt, även om vi är solbrända. Bikinitrosan är inte så högtskärda så dom döljer inte höfterna som Amanda ville, men om man använder bikinitoppen utan axelband så framhäver man axlarna och då väger axlarna och höfterna ut varandra och man kan ge illusionen av en vacker timglasfigur. Dessutom har Amanda en ganska markerad midja så då kan detta funka ;) Jag tror att detta är en bikini som skulle kunna funka på henne trotts att det kanske inte var riktigt det hon ville ha ;)


Min bikini kommer ifrån Gina Tricot. Eftersom jag är päronformad vill jag ha någonting som mer framhäver brösten än rumpan och det gör denna lite annorlunda topp. Dragkjedjan drar till sig ögonen. Att den går ner en bit under brösten kan passa jättebra på mig eftersom min överkropp är längre än mina ben. Trosorna är ganska högt skärda vid benen framtill och gör därför att benen ser lite längre ut, men bak så täcker dom hela rumpan så den inte behöver se större ut än vad den redan är ;) En bra bikini för mej, trotts att svart kanske är lite tråkigt ;)


Kommentarer
Postat av: amanda

skitbra alex ^^

2012-04-13 @ 16:38:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0