London dag 1

Om ni orkar läsa allt detta och inte bara kollar på bilderna så får ni en kaka :O

Vi började vår resa kl. 23.00 i Hultsfred på Söndagen. Och jag var helt osminkad eftersom jag skulle sova och fick massa komentarer om de :( Från Hultsfred till Stockholm tar de ca 4 timmar, men det tog fem eftersom vi var tvugna att stanna två ggr. Jag kunde inte sova :( Sova bara nån timme på Matias axel :/ så när vi var framme var jag ganska trött :( Det var första gången jag skulle flyga så jag va ganska nervös, men när vi väl startat så somnade jag och sov hela resan. När vi kom till London så fick vi lämna våra väskor på Hostlet vi skulle sova på, men vi fick inte våra rum än, vilket var ganska jobbigt när man var trött och hungrig. Vi åkte istället iväg ner till Waterloo där London Eye står. Tanken var att vi skulle åka London eye, men när vi såg hur extremt sakta den gick så sket vi i de. Istället åkte vi med en guidad buss det va skit kul i början för vi hade en jätte bra guid som bärettade massa roligt, sen hoppade vi av vid saint Pauls katedral och efter det lyckades vi inte hoppa på samma buss och då va de inte lika kul. Vi åkte iaf runt och kollade på saker och sen gick vi av vid oxfordstreet och handlade på Primart. För er som inte vet vad Primart är så är det en affär med massa snygga kläder som är billiga :D Jag köpte 3 par tights, ett par knästrumpor, en extrem boost BH och en gullig pyjamas för £17 :D
När vi handlat så tog vi tunnelbanan hem till Hostlet som btw låg i Kings cross för er som känner till London. Jag tyckte Hostlet var awesome :D Alla i klassen klagade som satan på allt, men jag tycker det va skit fint och mysigt. Det var ju inget hotel liksom. Jag och åtta till från klassen delade på ett rum. När vi kollat runt och vi hade gjort oss hemma stadda så gick vi till Mc Donalds, men eftersom jag tycker det är jobbigt att äta när man är borta så åta jag inget här (hade inte ätit innan när dom andra åt heller) Istället köpte jag en påse popcorn och smaskade på :) På kvällen så tyckte Amanda och jag att vi skulle ha pyjamasparty nere i pubben, men alla var så trötta och gick och la sig så då gick vi till TV rummet istället och kollade på 2½ men. Sen gick vi och la oss.

Detta var första dagen dom andra två dagarna kommer sen :P















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0