crucify

Det verkar som ett nytt mode med kors på alla möjliga sätt har blivigt populärt. Visst det är snyggt och det ser bra ut, men är det någon som tänker på vad det symboliserar? Jag skulle aldrig ta på mig ett klädersplagg eller ett smycke med kors. Varför? Jag är inte kristen! Ett kors symboliserar kristendom och visst det är en jättefin symbol att ha på sig på alla möjliga sätt, om man är kristen. Att gå runt med kors på kläderna bara för att det är modernt och sen säga att man absolut inte tror på gud eller jesus tycker jag är fel!



Kan Dee har börjat sälja toppar med upp och ner vända kors! Och brainwashed:a tjejer som bara måste följa mode köper dom och har på sig dom helt utan att veta vad det symboliserar! Självklart får du ha en sån tröja om du står för allt vad satanism innebär, men om du bara ska ha tröjan för att vara cool så är du ju bara dum! Jag menar ett up och nervänt kors är ju ändå en ganska laddad symbol.



Jag säger inte att jag är mot någon religon eller någons åsikter, jag säger bara att om du ska ha en tröja med kors så stå för vad det symboliserar. Jag menar vad kommer komma härnäst? Hakkors?


Kommentarer
Postat av: pompe

haha underbart inlägg jag har gått och funderat på detta ämne ett bra tag nu.

2012-06-21 @ 17:53:18
Postat av: Jasmin - The dream of being famous!

As fin blogg, verkligen, läser din blogg dagligen och älskar den! Skulle betyda mycket om du gav min en chans :)

Vill gärna bli känd genom mina åsikter&tankar inlägg så ta en titt på kategorin, vem vet du kanske gillar min blogg?

Annars vad har du för planer för midsommar? :)



Kommentera det på min blogg annars får jag ju aldrig ett svar! :P (allt det där med den nya blogg.se designen och så :) )

2012-06-22 @ 16:12:34
URL: http://jaasses.webblogg.se/
Postat av: ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

så snyggt!!

2012-06-23 @ 23:21:23
URL: http://adaras.se
Postat av: Anonym

Vill du vinna ett par Jeffrey Campbell skor - med taggar?!



Läs mer på bloggen! :D http://swaxu.bloggplatsen.se

2012-06-24 @ 01:58:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0