Hemmagjord hårinpackning och ansiktsmask

Hej mina små psychon :)
Nu sitter jag med en hårinpackning i håret och en ansiktsmask och båda är hemmagjorda :D Var sjukt länge sen jag gjorde en hemmagjord hårinpackning, men ja kommer ihåg att håret blev skit glansigt när jag gjorde det sist. Hemmagjorda ansiktsmasker gör jag lite då och då ;)

Jag tänkte jag skulle dela med mej av mitt hemliga recept ;)



Alex mumsiga hårinpackning :

1 ägg gula
2 msk honung (flytande eller fast)
1 msk citronjuice
5 msk olivolja

Citronjuicen funkar jättebra om du har din egenhårfärg eller är blond, annars bleks håret.

Blanda ihop allt i en skål och massera in i längderna på håret i torrt hår. Massera inte in inpackningen i hårbotten eftersom håret blir fett då. Ta på dej en badmössa, en plastpåse eller som jag gör en slinghätta och låt håret vara i eftersom det då blir varmt. Föna håret när du har hätan på dej eftersom värmen öppnar hårstråna. Låt verka i 30 minuter innan du sköljer ur det i varmt vatten.

Alex mumsiga ansiktsmask:

1 äggvita

applicera i hela ansiktet men se till att ansiktet är rent. Låt sitta på i ca 10-15 minuter och skölj sen med ljummet vatten. Äggvitan kommer stelna och ansiktet känns jättekonstigt och stelt och sen när man tvättar bort de så är det fortfarande lite stelt. Det känns liksom som om man gjort världens ansiktslyft :D Det tar även bort alla rodnader och om man är sågär röd i ansiktet som ja så försvinner de :D Funkar verkligen läskigt bra ;)

Honung

Efter att du tvättat bort äggvitan så aplicerar du honung i hela ansiktet och låter verka i ca 10 minuter innan man tvättar bort det. Honungen återfuktar huden och gör den babymjuk :D Detta fungerar bättre med fast honung eftersom den flytande rnner ganska mkt när den blir varm, men flytande fnkar också :)


Btw så har min inpackning runnit fån nacken och ner över min rygg medan jag skrev detta :O Inte så mysigt :( haha

 


Kommentarer
Postat av: bella

Riktigt fint hår. älskar färgen! :D

2011-08-19 @ 17:32:46
URL: http://donec.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0